• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lån med betalningsanmärkningar

Leolelle

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 Augusti 2022
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Jag fick 350k av Remember för 2 veckor sedan med 9st anmärkningar(ca 2år gamla)
Med vilka förutsättningar? Jag vill ansöka i mitten av april när min ena (av 2) anm försvinner ett lite större lån på ca 100-150 tusen för att betala av små dyra krediter) men är orolig att jag inte kommer få några förslag… Har inte jätte hög lön , ca 325000kr/år. Har en del förf på uc 12 st, ut risk 1,4%. Vet inte om den kommer sjunka mer när den ena pricken försvinner?
I slutet av juni försvinner 6ff, då har jag 6 kvar… vad tror ni?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ensam021

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
5 April 2022
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
34
Poäng
157
Kan kronofogden tar pengarna från skattverket , Om man får betalningsföreläggande får skattverket ta pengarna ?
 

Pepparkvarn

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
11 April 2019
Meddelanden
308
Mottagna reaktioner
155
Poäng
347
kronofogden tar pengarna från skattverket , Om man får betalningsföreläggande får skattverket ta pengarna ?
Som någon annan redan påpekat så behöver du inte skriva samma frågeställning i varje tråd. Du har flera alternativ: Ring KF eller Skv och fråga, googla eller invänta tålmodigt svar från någon i tråden.
Då skriver jag det igen, KF utmäter din skatteåterbäring om du har fastställda skulder för indrivning hos KF. Har du enbart fått ett betalningsföreläggande, alltså uppmaning om betalning, så är skulden inte fastställd = ej skuldsaldo än.
 

Skuldsatt_

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
10 December 2021
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Skulden ligger väl kvar ända tills den är betald hos kronofogden? Vilket kan innebära att skulden ligger kvar kanske 5-10år men anmärkningen är borta efter 3år.
Det är ju inte så att skulden faller tillbaka till inkassobolaget efter 3år bara för att anmärkningen försvinner.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 307
Mottagna reaktioner
1 808
Poäng
1 247
Skulden ligger väl kvar ända tills den är betald hos kronofogden? Vilket kan innebära att skulden ligger kvar kanske 5-10år men anmärkningen är borta efter 3år.
Det är ju inte så att skulden faller tillbaka till inkassobolaget efter 3år bara för att anmärkningen försvinner.
Skulden dras ofta tillbaka frivilligt av inkasso om inget betalas på den, då det ko$tar att ha den hos kfm för indrivning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp